More
    KreuLetërsiBibliotekë"Kujtimet në shtambën e harresës", poezi nga Meti Disha

    “Kujtimet në shtambën e harresës”, poezi nga Meti Disha

    1 – në kohë karantine

    komshiu im,
    na nevojitet një lumturi pa arsye.

    muret e karantinës janë muret e shtëpive tona,
    dhe dritaret janë tejqyra drejtuar botës.
    i kemi duart e vockla, nga lutjet e vockla,
    në të cilat nuk zënë më vend dëshirat e kësibotshme.
    përtej, ti pi duhan dhe mendohesh
    nga një tjetër dritare me gjysëm fryme.
    është koha të lumturohemi pa arsye – të them,
    -si budallenjtë?! – ma pret ti dhe bën me shenjë muret…
    jo, si fëmijët, të them dhe bëj me shenjë lulet.

    është mars dhe buzëqeshjet tona
    janë modeste si rritje pensionesh,
    ato zënë përherë veç 2.5 përqind të fytyrës.

    …kështu pra, të jemi të lumtur, komshiu im, krejt pa arsye,
    pavarësisht turinjve që varim kur është fund muaji
    dhe presim lajmin e madh në celular q’u hodhën rrogat,
    pavarësisht turinjve të varur të grave tona,
    teksa u tregojmë hënën e re, me sy që na ndrijnë
    dhe ato vënë duart te barku,
    sa herë është fundi i ndonjë muaji,
    apo fillimi i ndonjë tjetri.


    2 – mesnata në odë

    vij vonë te kjo derë.
    brenda meje gjthnjë
    ajo ndjesia e vonesës.

    janë të gjitha aty: qilimi i ftohtë,
    çardaku i drunjtë, qelqi i akullt i dritares
    dhe muret prej guri latuar qyshkur,
    ku babai mbante fjalën e tij.
    zërat jehonin pa mundur të dilnin jashtë
    dhe oda ishte kryekëmbë portret i tij.

    asgjë nuk ka ndryshuar
    veç kujtimet janë ende të rrjedhshme
    në shtambën e harresës.


    3 – për të thjeshtën

    ajo donte të dukej e thjeshtë.
    i kapte flokët mbledhur nga pas
    si një vegjë filxhani që rrethon një boshllëk.

    mes gjithë stromcave të një paji,
    pëlqente veç një fustan të gjatë,
    e nga të tjerat veçonte dashurinë
    qe nuk e gjen në garderobë,
    as në kuletë, në mesditë kur të duhet të paguash faturat,
    apo kur rrëmon në reliktet e rafteve,
    apo as në kasafortë atje diku midis tapisë së shtëpisë
    dhe unazave me flori saf të gjyshërve,
    por dashuria shfaqej veç në të errët,
    si neoni në akrepat dhe numrat e një ore
    që shndrit për pleqtë kur ngrihen nga halli te urinojnë
    dhe s’gjejnë dritë pas mesnate.

    ajo ishte e thjeshtë si thesar i cili ështe i tillë
    për sa kohë nuk është gjetur;
    i vjetër, mbi të cilin koha ka hedhur tradhëti,
    fjalë të hidhëta, zhgënjime,
    sikurse shiu që nga njëra anë ja njom rrënjët trëndaflit,
    kurse kërcellin dhe gjethet ja mbush me stërkala prej balte.

    ajo ishte e thjeshtë edhe kur ai, i dehur, u kthye në shtëpi
    dhe e pa ashtu përlyer prej gatimit, gjithë erë gjelle…
    ajo e priti me një buzëqeshje,
    një buzëqeshje si për të ndrequr një gabim në shkreti…
    kur hëngri grushtin dhe njëri dhëmb iu thye,
    por që nuk qau, ngaqë s’ish hera e parë
    që nuk e dallonte më neonin e shndritshëm
    dhe fll kështu, kaq thjeshtë, ja tha edhe gjykatësit.

    tani ajo, një trëndafil nga ato erëmirët,
    plot gjemba dhe me stërkala dheu nga shirat,
    kërkon veç një dorë e cila do ta ujitë dhe aq.


    4 – dobësitë

    burri mendohet i qetë
    me të pasmen e kokës mbi pëllëmbë të dorës,
    dora e mbështetur mbi nënkresë
    si një makinë e ngjitur në karrotrec,
    në një shtrat me të shoqen e cila fle gjysëm e zbuluar.

    janë dobësitë ato që të bëjnë burrë, mendon
    duke ledhatuar lehtë supet e saj
    si Akili, i cili kur kruante thembrën,
    e dinte mirë se po kruante dobësinë e tij.

    për Akilin, dobësia fshihej nën këmbë
    që të mund të shkilte mbi të
    dhe ky është kamuflazh mjeshtëror,
    se veç atëherë njerëzve nuk do t’u shkojë mendja,
    se kush është ai budalla që shkel mbi dobësinë e vet?!

    gruaja fle e qetë, pa e ditur
    se krejt në mënyrë të pavullnetshme
    është kthyer në motiv ekzistence
    që kur t’i vijë koha, do të shkilet nga këmbë e burrit,
    (si kamuflim ndaj syrit të keq),
    apo nga goditjet e fatit
    që duan ta gjunjëzojnë burrin atje te thembra.


    5 – Bardhi dhe unë

    me Bardhin nuk flasim tepër
    në kafe, në mëngjes, ai ulet tek pullë
    në një tavoline të madhe veçmas e cila ka katër karrige.
    kjo tregon shumë për të, sa herë kur vjen herët
    dhe syri i tij vështron të gjejë një vend
    ku nuk mund ta zëtekë vetmia.

    vendi ku zgjedhim të ulemi,
    atëherë kur nuk e kemi mendjen,
    është vendi të cilit ne i përkasim.

    bardhi jeton tri blloqe shtëpish më tutje,
    nuk është martuar, por shpresat i mban ndezur,
    kjo kuptohet nga tre vendet bosh në tavolinë…
    në mos njëra, tjetra do mbushet.

    ai më përshendet, mirëmëngjes më thotë,
    kur më sheh të ulur vetëm
    në një tavolinë të vogël
    me dy karrige,
    ngushtë si në një tra
    që duhen veç dy vetë për të mbajtur ekuilibrin
    nga të dyja anët.

    i qëndroj besnik idesë së ekuilibrit
    dhe bardhi e di fort mirë këtë gjë, kur më thotë:
    ulesh përballë një karrige bosh
    në pozicion shahisti drejtuar me përpikmëri,
    si besimtarët në namaz ndaj Kiblës.

    por unë jam hoxhë, o bardh,
    hoxhë i lodhur duke falur xhenaze ëndrrash.


    6 – malli që s’hiqet

    gjatë viteve të studimit
    kam qenë i trishtuar si një qen rruge.
    në auditor, prisja që ndonjë pedagog me burrëri dhe guxim
    të shkruante në tabelë atë q’e dija prej kohësh,
    kumtin e epokës në atdheun tim ku u linda:
    “ju hasët në rrugë qorre,
    ju lutemi mos thurni ëndrra!”

    askush nuk e bëri.
    më lanë të lirë të bridhja
    me sy që shndriste në to e gjelbërta.

    unë e di, se mërgimtarët fort i merr malli për vendin e tyre,
    por ju them që është më e zorshme të të marrë malli
    për atdheun tënd në atdheun tënd!
    dhe m’e zorshmja është të mund të çash përtej ëndrrave,
    pa u kapur pas shpresës,
    të kalosh muret e qorrsokakëve,
    të grisësh limitin e durimit
    dhe vetminë ta kesh besnike si qen.

    sot eci trotuarit gjysmë i harruar.
    në trastë kam këmishën e një malli që s’më hiqet
    dhe veshur kam këpucë pengjesh të pagrisshme,
    mbledhur në kaq e kaq vite
    në garderobën time të zemrës.

    këpucët e mia shkelin mbi gjethe të rëna në pellgje të vogla
    dhe hapërdajnë ujin gjithandej, në qindra copëza,
    ku në çdo stërkalë dhe në qelqet e syve të kalimtarëve
    reflektohet nga një copëz gjethe e zverdhur;
    dihet, çdokush e ka hisen e vet prej vjeshte.

    eci. kam ende abdesin e sabahut

    nuk vonoj kur më thërret Zoti,-
    dhe shkoj në punë i vonuar si gjithnjë,
    atje në zyrën e një redaksie
    ku dikur ka punuar ervin hatibi,
    dhe ai: një qen i trishtë q’e lodhnin oraret;
    e ndjej se po shkel mbi gjurmë të pluhrosura,
    sot nuk kam ëndrra, por vizione.

    ju thashë jam gjysëm i harruar…
    ngaqë nuk jam i harrueshëm krejt.
    nga kryet, më shkunden mbi supe herë pas here
    ca fije thinjash kasnece që m’i çon koha,
    por nuk trembem, ngaqë, për mua si poet,
    vdekja është antonim i kujtesës…

    por mua do më mbajnë mend këpucët,
    pellgjet, muret, letrat dhe njerëzit
    e në kujtesën e gjithnajës
    era e poezisë do valëvisë sa andej këtej
    këmishën e këtij malli që s’më hiqet.


    7 – na qoftë i lehtë dheu

    do i humbim të gjitha, miku im.
    le të mos ngarkojmë mbi supet tona
    më shumë nga ç’nuk mund të mbartim,
    ti edhe unë, si dy planete që pikëtakimin e gjejnë përmes gravitetit.
    t’i lëmë dëshirat, ato rëndojnë shumë,
    ndërsa lutjet zvogëloji në trajta të vogla bërthamash
    sa një kuti shkrepësje
    dhe shkrep nga një fije lutjeje për çdo natë.

    do i humbim te gjitha mik,
    ndaj, tani, meqë më zuri një fill trishtimi,
    merri, po t’i jap ty këto 15 mije lekë të vjetra të mëditjes time,
    shko dhe bli me to bukë meqë është mbrëmje, të gëzosh konakun, fëmijët.

    Ti e pe vetë dje: ishim bashkë, kur percollëm per në varreza
    plakun Ali, atje te kodra e Gjethes ku prehen shokët e tij
    dhe gjithkush mërmeriste ndër dhëmbë
    “të qoftë i lehteë dheu, xha Ali”
    sikur të gjithë e dinin se tekefundit
    dheu rëndon mbi trup edhe përtej,

    atje përtej, ku shpirtit barra s’i hiqet,
    ku pasqyrohen vitet siç futen në filozofi mitet.
    na qoftë i lehtë dheu që e shkelëm butë,
    që mbollëm në të bërthama lutjesh të përjetshme,
    prej të cilit Zoti na krijoi, tek i cili kthehemi.


    8 – në kaq pak botë

    te kjo shtëpizë, kthehem në buzëmbrëmje
    me të njëjtën shprehi fytyre që prej mëngjesit.
    shtyj derën e saj të vogël, për t’u futur tek holli i vogël,
    mbi këtë planet, që sipas Nasa’s, është i vogël.
    kjo shtëpizë me përmasa të përshtatshme për shpresat.

    çfarë është në të vërtetë një shtëpi?
    fëmijëve, kur u thuhet vizatoni shtëpinë tuaj,
    vizatojnë gjithmonë shtëpinë përballë.

    por unë vij te kjo strehë, ku është kjo grua,
    e cila më gjeti në kohën kur të gjitha fjalitë
    që më buronin nga gjuha, fillonin me “mbaj mend…”
    dhe anashkaloja fjalën kujtoj,
    për t’u ruajtur nga projeksionet e papritura.

    kjo grua… si një dritare që sheh nga e ardhmja.
    ajo më buzëqesh kur i qetë, qëndroj në prag
    të derës dhe mërmëris me vete:
    “faleminderit Zot qe në kaq pak botë
    kam çfarë shoh nga mrekullitë e tua.”


    9 – të gjithë do ta dinë
    dhe do të heshtin

    ato do ta dijnë, grua, por nuk do të pyesin
    se nuk është në stilin e tyre të përzihen
    sidomos aty ku vërehen shenja në fytyrë,
    dhe do të heshtin të gjitha siç heshtet ndaj një lajmi
    për një korrupsion të vogël që nuk nxit protestë,
    por pak po të gjurmohet, gjenden gjurmë të Iblisit.

    edhe ata do të heshtin si të zënë në faj,
    teksa kamerieri do t’u fanitet hëpërhë si gjykatës
    i cili atypëraty drejton gishtin drejt secilit prej tyre,
    e më shumë do të heshtë ai, me një heshtje të denjë,
    me dijeninë e të qenit burrë me tri këmbë
    të palëkundshme mbi tokë,
    tek shtrëngon gotën e rakisë, me po atë dorë
    në gishtërinjtë e së cilës fle një shenjëz e vogël
    lënë prej fytyrës tënde atje si karficë.

    dhe ti do të dukesh më e fortë jashtë,
    teksa do t’i thuash shitëses së bukës
    se qe thjesht një e rrëzuar e vogël,
    mbi pllakat e lëmuara të banjos,
    nga uji i derdhur prej vajzës së vogël,
    se kështu është kur i lëmon shumë gjërat andej rrotull,
    se lëmimi vetë pasqyron fytyrën me një të nxirë të vogël,
    që s’është gjë… aq e vogël…

    dhe sërish do zgjedhësh të kthesh në shtëpi,
    të hapësh derën, të futesh brenda,
    ta përplasësh “brram” teksa e mbyll,
    të heqësh nga supet barrën e rolit
    dhe mbështetur pas murit si hije,
    që të heqësh takat, gishtin do futësh te thembrat,
    atje ku zakonisht ngjiten leukoplastet për të mbuluar plagëzat,
    pikërisht në ato plagëza, ku një profet i Zotit
    një herë pati thënë se atje brenda tyre
    u fshehën xhenetet.


    10 – mbi piedestal

    Më lodh kjo barrë e vetes.
    Eshte thjesht lodhje e të qenit,
    kur supet nuk e bartin më kokën
    dhe ajo kërkon tjetër vend ku të prehet
    dhe vij tek supi yt, qe dhe supi yt është lodhur nga barrë e kokës së vet,
    si llambat që lodhen varur në portollamba mbi kërthiza tavanësh.

    ne shkëmbejmë kryet, nga njëri sup tek tjetri
    si statuja që duan të ngrijnë ashtu në piedestal
    në një çast përqafimi të gdhendur përhershëm
    dhe prapë verejmë se si trupat tanë
    ziejnë me zjarr përbrenda për të levizur një grimë,
    për të vërtetuar praninë e diçkaje,

    e diçkaje që ne e quajmë,
    me plot gojën, shpirt.

    SHKRUAJ NJË PËRGJIGJE

    Ju lutem lini komentin tuaj!
    Ju lutemi shënoni emrin tuaj këtu

    Artikujt më të fundit

    KATEGORITË